Drink

>> lördag 24 juli 2010



En glass (typ Päronsplitt) som sakta smälter ner i fruktsoda och vodka
sa någon skulle bli en mycket god drink.




Vackert men inte gott säger vi.

~~~~~~~




 
Änderna blir bara tamare och tamare men också självständigare.
I går under vår drinkprovning tog två av dem en första längre flygtur på ca 70 meter.
Med lite okontrollerat flaxande hamnade de nere hos grannen. 
Hem kom de vankandes till fots upp genom fårhagen. 

Varning har gått ut på byn.
All eventuell felnavigering, nödlandning och störtning
meddelas snarast till flygledartornet på Marieberg...

3 kommentarer:

Matilda 2010-07-24 11:09  

Åh, jag blir alltid lika glad när jag får stunder över så att jag kan sitta och kika igenom alla inlägg som jag missat här inne hos dig. Din blogg är som en underbar sagobok för en sån som mig.=)

Nu syftar jag främst till inläggen under, och inte just det här om drinkarna! Tur att jag kom på det, kunde ju verkligen ha misstolkats annars.*fniss*

Många kramar, Matilda♥

n o r d i n g å r d e n 2010-07-24 15:33  

Vilke rolig änder ni har, tänk va djur är kloka och tama, bara man tar sig tid att lära känna dem! Igår fick vi får!! Lite sent men de har varit andra hagar, 13 pojk-får: ) Kära Lubbe finns tyvärr inte i livet mera men en del var gamla och vi har såå trevligt ihop!

Ojdå, ja, den såg läcker ut den drinken, även om jag skulle föredra att äta glassen som den är... gärna lite drinktips på goda drinkar tas tacksamt emot!

Tjingeling!

Love Your Homes 2010-07-24 19:10  

Lite drinkprovning sitter ju fint en sommarkväll...ni får testa fler kombinationer.

Skulle gärna stå i er hage och beskåda änder på sin premiärtur. Måste vara en speciell känsla, tänk att de knatar hem igen.

....här hemma har jag leker jag flygledartorn med jämna mellanrum då jag har en make som flaxar runt mest hela tiden, men snart är det semester.

Tack o lov, hoppas vi får tillbaka det fina vädret bara!

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP