Förvånade utrop

>> söndag 16 januari 2011

Med snö och bister kyla ute är det härligt att frossa i fotoalbumens alla sommarbilder.
Här kommer tre gamla bilder på djuren som ständigt gläder och överraskar oss.

- Vad gör du där?!



- Vad gör ni här?!



- Vad gör den där??!!




(Den sista bilden  kräver kanske sin förklaring. Däcket som blivit kvar i grannens kohage hade förmodligen  fungerat som ställ för en hink. När kon betade det frodiga gräset som växte i däckets mitt så lyckades hon få det att fastna på huvudet för att därefter falla ned runt halsen. Bonden fick inte av henne det förrän till kvällen när hon fångades in till ladugården.
Kossan hade dock tydligen fått smak för denna typ av utsmyckning. Gissa om vi blev förvånade när samma ko nästa dag elegant och lugnt kom spatserandes i hagen med ett nytt och något smalare däck runt sin hals!)

5 kommentarer:

färgtrappan 2011-01-16 09:53  

Ha ha ha, fick mig ett härligt skratt när jag läste om kon. Å det smalare däcket, fick det sitta kvar? ;)

Love Your Homes 2011-01-16 12:22  

Jag tror minsann det finns en cat-walk med en fashion director på Marieberg. Modemedvetna flickor i hagen och Hassekatt som övervakare.
Vilka medhjälpare sen i kulisserna, jag hoppas så att änderna återvänder till våren!

Ha det bra,
Ia

Ann-Mari 2011-01-16 20:42  

:-D, skrattar gott! Härligt inlägg. Visste inte att kossor var fåfänga :-)

Viola_T 2011-01-16 21:32  

Hasse gör sig alltid på bild. Och jag må säga att texter och bilder är genomtänkta. Lustig kossa ni har i Ljustorp!

n o r d i n g å r d e n 2011-01-19 08:33  

En tuff ko i lyxförpackning...

Mne vilken goding som tronar där på holken, är man kung så är man! Mari.

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP